17 november 2014

DENNE LILLE DAME...




Bliver i dag - faktisk i skrivende stund om præcis 32 minutter - bliver min skønne lille pige 4 uger. I dag var der endnu en gang besøg fra sundhedsplejersken og det gik godt. Faktisk vejer lillepigen ca. 3600 gram hvilket betyder hun har taget ca. 600 gram på, på blot 10 dage. Muligvis også lidt en fejlagtig vægt, men jeg ved hun har taget en del på. Hun bliver mere og mere rund, hun er glad og der er masser af mælk! Faktisk så meget at det løber ca. hver 3. time  - uanset om lillepigen er vågen eller ikke! Meget mærkeligt. Og takker da guderne for ammeindlæg.
Nu håber jeg bare at jeg så også kan komme lidt af med.. skal vi bare kalde dem ammedepoterne? Indtil videre står vægten ret stille og har gjort det siden 10 dage efter fødsle, hvor der var røget ca. 7-8 kg. Det var dog mindre fedt da jeg blev spurgt for en uge siden hvornår jeg skal føde.. æh.. det HAR jeg sådan set gjort!! Av for pokker den sved.

Jeg synes dog at det vigtigste er at nyde den lille! Og det gør jeg absolut. Jeg er endelig ved at komme en smule ovenpå efter operationen og brysterne er ikke ømme mere osv. Alle de skønne ting man nu skal igennem når man har født :-)  Det der med at få tårer i øjnene når man beundrer den lille guldklump, det sker nu stadigvæk. Men det er også overvældende med alle de følelser. Jeg kan stadig ikke forstå hun virkelig er her - vores datter - og det føles som i går da jeg stod med den positive test. Der sker stadig ikke så meget her, da både lillepigen og jeg skulle have mulighed for at komme os ovenpå fødslen. Så det er ikke den mest action-packed november måned, men jeg er ret sikker på der skal ske en masse i december og de store drenge har jo også jævnligt arrangementer i skole og børnehave, legeaftaler med videre, så vi øver os stadig lidt i at have en hverdag med 3 børn.

Ok lige med hensyn til at shoppe.. så kan det jo også foregå hjemmefra (og det gør det).
Og julen, den er vi faktisk startet lidt på. Sidste weekend lavede drengene jo nisselandskab og denne weekend bød på julesmåkagebagning og julesnapselavning (ja, drengene hjalp med at lave den men de kommer nok til at vente 10+ år på at smage den slags!). Og så fik vi styr på en tradition med lillepigen. Vi har nemlig en vugge i min nærmeste familie - jeg var den første til at bruge den (den var godt nok brugt, men vi ved ikke helt hvorfor) og siden blev den brugt til min lillebror og derefter drengene. Det er derfor kun rigtigt at lillepigen også får den brugt. Den er også så fin, med moseskurv, bambusstel og hjul. Og så har min mor syet betrækket til den, det gjorde hun da jeg fik mit første barn.
Men det sjove er at vuggen så i weekenden (helt tilfældigt, faktisk) blev placeret under en gigantisk julestjerne med lys, købt i Ikea (det er mig der har dårlig julestil og insisterede på den blev købt). Og så lige nedenfor! Hvad synes i det ligner? Må indrømme at jeg fik associationer til en herre der blev født i Betlehem og snart har fødselsdag. Det ligner da så meget et krybbespil! Og man kan ganske vist ikke se det, men lillepigen ligger faktisk i vuggen. Helt perfekt til jul!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...